На 27.12.2024 г., в Община Годеч се проведе заключителна пресконференция по повод успешно приключване на проект „Грижа в дома в община Годеч“ по процедура BG05SFPR002-2.001 „Грижа в дома“, финансиран от Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027.
„Грижа в дома в община Годеч“ е проект, който стартира на 01.04.2023 г., със срок от 12 месеца – до 01.04.2024 г. Беше подписано допълнително споразумение №1 на 04.04.2024 г., което увеличи срока на 18 месеца, на 05.09.2024 г. се подписа второто споразумение, което увеличи срока на 21 месеца, като общата стойност на проекта се увеличи на 495 605.86 лв., финансиран от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд плюс. По проектните дейности по предоставяне на интегрираната здравно-социална услуга „Грижа в дома“ е осигурена грижа в домашна среда на 79 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
Основната цел на проект „Грижа в дома в Община Годеч“ бе създаване на условия за независим и достоен живот лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа чрез предоставянето на качествени, достъпни и устойчиви услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите.
Специфичната цел на проекта бе да се осигури подкрепа в домашна среда за хората с увреждания и възрастните, които са зависими от грижа на територията на община Годеч. Надградени бяха резултатите и дейностите по процедурите за патронажна грижа, реализирани в общината, бяха разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации.
Чрез реализацията на Проекта се достигна до най-уязвимите групи от населението, които получиха подкрепа в зависимост от техните индивидуални потребности, чрез предоставяне на услуги в домашна среда, като:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата;
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
Осъществяването на тези дейности беше реализирано чрез сформиране на екип от специалисти: 15 домашни помощници, 2 медицински сестри и 1 координатор.
=================================================