През 2025 г. Община Годеч продължава да предоставя социалната услуга „Асистентска подкрепа“
Община Годеч продължава приема на документи от кандидати за потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и кандидати за предоставяне на социалната услуга на длъжност „Социален асистент“.
Със заповед № РД01-2494/30.12.2020 г. на Изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане и Решение №10/28.01.2021 г. на Общински съвет-Годеч, в Община Годеч е създадена социалната услуга „Асистентска подкрепа“ финансирана от държавния бюджет с капацитет 26 броя потребители.
„Асистентската подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“. Услугата включва подкрепа от асистент за: самообслужване; движение и придвижване; промяна и поддържане на позицията на тялото; изпълнение на ежедневни и домакински дейности; комуникация.
Потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, съгласно чл. 93, ал. 2 от Закона за социалните услуги са следните целеви групи:
• лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
• деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Кандидатите за потребители заявяват желанието си да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа” по настоящ адрес, като за изготвянето на предварителната оценка на потребностите от социални услуги са необходими следните документи:
1. Заявление-декларация (по образец- Приложение №1);
2. Декларация за лични данни (по образец- Приложение № 2);
3. Декларация за съгласие (по образец- Приложение № 3);
4. Документ за самоличност (за справка);
5. Копие на акт за раждане – ако кандидата е дете (за справка);
6. Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК (копие); Медицински протокол на ЛКК (копие); Други медицински документи – актуална епикриза и др. (копие);
7. Пълномощно (в случай, че документите не се подават лично от кандидата за потребител).
8. Други документи
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвената индивидуална оценка на потребностите, индивидуален план за подкрепа и сключения договор за ползване на услугата.
Лицата, желаещи да бъдат назначени като асистенти за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа”, на длъжност „Социален асистент“ следва да отговарят на следните изисквания:
• да са пълнолетни български граждани;
• да не са поставени под пълно или ограничено запрещение;
• да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и спрямо тях да не са налагани мерки по Закона за защита от домашното насилие.
Необходими документи за кандидати, за длъжността „Социален асистент“:
1. Заявление (по образец – Приложение №1);
2. Декларация (по образец-Приложение №2);
3. Документ за самоличност (за справка);
4. Автобиография;
5. Копие на документ за придобита образователно-квалификационна степен за завършено образование;
6. Други документи по преценка на кандидата – документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент и/или копие от документ, удостоверяващ професионален опит /при наличие на такива/.
С одобрените кандидати за заемане на длъжността „Социален асистент“ ще бъдат сключени трудови договори на 8-часов работен ден или на пропорционално работно време. Един социален асистент обслужва до трима потребители, в зависимост от трудовата си заетост и извършената индивидуална оценка на потребностите на потребителите.
Документи от кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и кандидатите за асистенти се подават:
1. В деловодството на Община Годеч, всеки работен ден от 08:30 часа до 17:00 часа;
2. По електронната поща на Община Годеч –
Заявяване на услугата от кандидати за потребители може да бъде извършено и на тел. 0729/22252 или на електронна поща:
Телефон за информация:
Тел. 0729/22252 - Дирекция „Социални дейности, образование, култура, местни данъци и такси“
Документите - образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат получени от деловодството на Община Годеч или изтеглени от официалната интернет страница на Община Годеч на адрес: www.godech.bg
ИЗТЕГЛЕТЕ от тук ПРИЛОЖЕНИЯТА:
• Заявление-декларация за потребител (по образец-Приложение №1);
• Декларация за лични данни, за потребител (по образец- Приложение № 2);
• Декларация за съгласие, за потребител (по образец- Приложение № 3);
• Заявление за асистент (по образец – Приложение №1);
• Декларация за асистент (по образец-Приложение №2)
====================================================